Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ako odhaliť falošných predajcov áut.

Načo si dať pozor pri falošných predajcou automobilov a dočítate v článku. Článok obsahuje vzor komunikácie s podvodníkom.

Otestuje svoju znalosť poznania reči tela v teste ktorý vám zaberie v len 2 minúty.

https://lendvorsky.blog.sme.sk/c/435010/ako-dobre-viete-rozoznat-rec-tela-ostatnych-ludi-otestujte-sa.html

V dnešnej dobe je mnoho rôznych foriem online podvodov. Vačšina ľudí je už dosť obozretných a vačšinu podvodov dokáže pomerne rýchlo rozoznať. Od 1. februára sa za prepis auta kupovaného na Slovensku zavádzajú nové poplatky, ktoré sa odvívajú podľa roku výroby auta a výkonu auta. Po starom to platilo len na dovážané autá a za autá kupované na Slovensku sa platil fixný poplatok 33 eur. Preto možno znova o niečo viac ľudí siahne po ojazdenom aute zo zahraničia. 
Zdravý rozum nám hovorí, že dôležitý je pomer ceny a kvality auta. Toto vedia aj podvodníci áut, ktorí nastavia ponuku auta tak, že vás cena síce zaujme, ale nie je ani neuveriteľne výhodná. Ukážem vám mail ako vyzerá typický podvod a príbeh, ktorý sa v príncípe zakladá na tom, že auto sa momentálne nenachádza danej krajine. 

Kópia typického mailu podvodníka.

 

Preklad podvodu.

Ďakujem za odpoveď a záujem o moje auto. Auto je bez chýb, ako je vidieť na fotkách. Som Portugalec a momentálne som v Portugalsku aj s autom. Auto je stále na predaj. Cenu je možné zjednať, som otvorený ponukám. Ukončil som prácu v Českej Republike a teraz chcem predať moje auto. Pokúšal som sa ho predať v Portugalsku, avšak máme vysoké sadzby poplatkov na zahraničné autá. Auto je zapísané v Česku. Je bez porúch. Má skvelý motor, servisnú knižku s kompletnou históriou. Nemôžem ísť do Českej republiky, pretože mi to nedovoľuje moja práca. Preto na predaj auta, použime zasielateľskú spoločnosť s autorizovaným sprostredkovateľom. Oni sa postarajú o prepravu. Náklady na prepravu sú zahrnuté v cene auta. Takže zaplatíte iba za auto. 

Pokiaľ máte záujem kúpiť moje auto, vysvetlím vám ako to spravíme, teda auto bude poslané cez prepravnú spoločnosť priamo k vám domov. 
- Prepravné poplatky uhradím ja, auto sa doručí do 2-3 dní, na plošine nákladného auta. Auto bude poistené, takže nebude problém s poškodením auta počas prepravy.
- Auto je poistené so všetkými dokumentami, zmluva s podpisom na mojej strane.
- Obdržíte zmluvu podpísanú mnou a právnym zástupcom.
- Budete mať 2 dni na kontrolu a rozhodnutie o prijatí alebo odmietnutí auta. Po obdržaní auta budete mať 2 dni na jeho kontrolu  a overenie všetkých papierov, napr. autorizovaný servis. Pokiaľ nájdete niečo zlé na mojom aute možete zrušiť transakciu a poslať ho naspäť a uhradím poplatky s tým spojené. 
- Po dvoch testovacích dňoch, pokiaľ si ponecháte auto, spravíme zmenu mena majiteľa s pravnikom, kde som sa podpísal. 
Pokiaľ súhlasíte s týmto systémom, budem potrebovať vaše meno a prezvisko, adresu a telefónne číslo, dopravca vás bude kontaktovať. Finálna cena je 130 000 kč, zahrňujúc všetky poplatky na prepravu k vám domov, pretože vidím, že ste seriózny kupca. Keď budem mať vaše informácie budem kontaktovať prepravnú spoločnosť a oni sa s vami spoja telefonicky, alebo mailom. 
Pokiaľ chcete ďalšie informácie rád vám zodpoviem vaše otázky. 

PS. V prílohe zasielam moje osobné dokumenty a oskenované dokumenty môjho auta, chcem vás uistiť, že som seriozny človek. Budem čakať na vašu odpoveď. 
Môj viber 00351 915 459 xxx
Môj whatsApp 00351 915 459 xxx

Základné znaky, zachytené pri podobných online podvodoch: 

  1. - Cena, ktorá je zaujímavá v pomere auto a kvalita, avšak nemusí to byť najnižšia cena z vyhľadavaných ponúk. 
  2. - Predávajúci neovláda dostatočne dobre jazyk v príslušnej krajine, alebo použiva      google translator. 
  3. - Predávajúci má príbeh, ktorý obsahuje vysoké poplatky na predaj auta v jeho krajine (pritom v každej krajine sú rôznorodé značky)
  4. - Pokiaľ vám poskytne jeho telefónne číslo, overte či číslo je skutočné. 
  5. - Pošle vám v prílohe jeho fotky, či osobné dokumenty na znak dôvery. 
  6. - Najdôležitejšie je, že predaj sa neodohráva na základe osobného odberu, ale cez prevody napr. prepravná spoločnosť. Jednoducho povedané neposielajte svoje peniaze nikam, pokiaľ auto fyzicky nemáte. 
  7. V niektorých prípadoch vás podvodníci opätovne kontaktujú po určitej dobe, pokiaľ s nimi prerušíte komunikáciu. Ak by zverejňená ponuka bola skutočne taká výhodná určite by nebola aktuálna mesiac, či dva.

Som presvedčený, že väčšine ľudí  je tento podvod dostatočne podozrivý, avšak stále sa nájdu aj tí menej skúsení kupci. Preto možno aj vaše zdieľanie tohto článku niekomu ušetrí pár tísíciek eur !!

Autor: Michal Lendvorsky | pondělí 27.3.2017 7:00 | karma článku: 0 | přečteno: 231x
  • Další články autora

Michal Lendvorsky

Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.

Štúdie odhalili, že 85% ľudí nemá rado svoju prácu. No naozaj je čas na zmenu? Poďme to spoločne zistiť.

2.12.2022 v 7:02 | Karma: 2,81 | Přečteno: 90x | Diskuse| Společnost

Michal Lendvorsky

Tradičná husacina v Slovenskom Grobe

Obdobie jesene je tu. Vychutnajte si domácu husacinu v Slovenskom Grobe. My sme navštívili Grobský dvor, kde nás privítali v príjemnej atmosfére v ich jesenne naladenej záhrade.

23.10.2017 v 8:00 | Karma: 6,86 | Přečteno: 265x | Diskuse| Cestování

Michal Lendvorsky

Kam ísť na Slovensku?

Slovensko ponúka mnoho miesť, ktoré sa oplatí vidieť. Pozrite sa, ktoré sme vybrali. Viac nájdete v nasledujúcom článku.

25.9.2017 v 11:27 | Karma: 12,92 | Přečteno: 541x | Diskuse| Cestování

Michal Lendvorsky

Ako si zlepšiť svoj Vlog?

Ako dosiahnuť viac videní a získať nových odberateľov? Pripravili sme si 6 tipov, ktoré vám môžu pomôcť.

22.9.2017 v 8:00 | Karma: 4,84 | Přečteno: 117x | Diskuse| Videoblogy

Michal Lendvorsky

Najsledovanejšie videa zo sveta

Vysoko sledované videa zo sveta. Niektoré staré, niektoré novšie. Iné zase hlúpe alebo dojímavé. Viac v nasledujúcom článku.

21.9.2017 v 8:00 | Karma: 8,35 | Přečteno: 239x | Diskuse| Média
  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1145x
Som manažér vo finančnej sfére a absolvent doktorandského štúdia (PhD.) ekonómia a manažment. Snažím sa podporovať ľudí v ich rozvoji. 

Seznam rubrik